Η «Δημοτική Ομάδα Συνεργασίας» ανέλαβε, από την αρχή της νέας θητείας, έναν εποικοδομητικό ρόλο ως αντιπολίτευση:
- Παρακολούθηση και συμμετοχή: Έλαβε ενεργό μέρος στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, παρέχοντας ουσιαστικές προτάσεις για την επίλυση προβλημάτων.
- Διαφάνεια και ενημέρωση: Διατήρησε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τους δημότες, προσφέροντας πληροφόρηση για κρίσιμες αποφάσεις και εξελίξεις.
- Στήριξη μέσω ψηφοφορίας: Ενέκρινε τον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα για το 2024, όπως και το σύνολο των τροποποιήσεών τους, με σκοπό τη διασφάλιση της συνέχειας και της εύρυθμης λειτουργίας του δήμου.
Παρά αυτή τη στήριξη, τα προβλήματα που καταγράφονται αποτυπώνουν αδυναμίες στη λειτουργία της δημοτικής αρχής.
Στον προϋπολογισμό του 2025, καθώς και στον αντίστοιχο του 2024, παρατηρείται παντελής απουσία νέων έργων και προμηθειών. Ότι περιλαμβάνεται προέρχεται από την προηγούμενη δημοτική αρχή, γεγονός που αναδεικνύει τη στασιμότητα και την έλλειψη στρατηγικής. Ενδεικτικά αναφέρονται: : 1)η μη σύνδεση και λειτουργία των δύο από τους τρεις υπόγειους κάδους που είχαν τοποθετηθεί στο τέλος του 2023,2) τις αστικές αναπλάσεις 450.000 ευρώ, οι οποίες κατατέθηκαν μία μέρα πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής, ενώ η σύνταξη της μελέτης είχε ανατεθεί και μέρος της μελέτης είχε παραδοθεί ήδη από το 2023, 3) τον ψηφιακό μετασχηματισμό 300.000 ευρώ, που είχε κατατεθεί στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά με υπαιτιότητα της δημοτικής αρχής χάθηκε, 4)την ολιγωρία στις αντικαταστάσεις λαμπτήρων LED με έτοιμη μελέτη 2 εκατομμυρίων, 5)τη μη προκήρυξη διαγωνισμού για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την μελέτη που έχει παραδοθεί από το 2023, 6) την απραγία για την προώθηση της έτοιμης μελέτης για την δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου με ενεργειακό συμψηφισμό, 7) τnν μη υποβολή προτάσεων στην πρόσκληση της πρότασης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης από το Νοέμβριο του 2024 για 6 προτάσεις των 500.000 έως 27 Γενάρη του 2025, με τρόπο προκλητικό για τα δεδομένα του δήμου. Να τονιστεί εδώ ότι ο δήμος μας με τις υπηρεσίες του και τους ειδικούς συνεργάτες του είχε συντάξει μελέτες αγροτικής οδοποιίας άνω των 5.000.000 εκατομμύρια ευρώ.
Η κατανομή πόρων και έργων χαρακτηρίζεται από ασάφεια και έλλειψη ισότιμης αντιμετώπισης των τοπικών κοινοτήτων:
- Υποτυπώδες Τεχνικό Πρόγραμμα: Στον προϋπολογισμό του 2025 περιλαμβάνονται μόλις 3 έργα συνολικής αξίας 80.000 ευρώ, και αλλά δυο κατά λάθος τη στιγμή που οι επιχορηγήσεις του δήμου έχουν αυξηθεί κατά 1.000.000 εκατομμύριο ευρώ.
- Μη αντιπροσωπευτική κατανομή: Τα αιτήματα των τοπικών κοινοτήτων αγνοούνται, ενώ η κατανομή του προγράμματος στις δημοτικές ενότητες κρίνεται ελλιπής.
Το μόνο νέο έργο που περιλαμβάνεται είναι η μελέτη για μονοπάτια του δήμου Σουλίου, ύψους 190.000 ευρώ. Ωστόσο, και αυτό αποτελεί τροποποίηση προηγούμενης πρότασης της «Δημοτικής Ομάδας Συνεργασίας», η οποία είχε υποβληθεί με αρχικό προϋπολογισμό 450.000 ευρώ.
Με βάση τον απολογισμό του πρώτου χρόνου θητείας, αλλά και βλέποντας τον προϋπολογισμό του 2025 η νέα δημοτική αρχή χαρακτηρίζεται από:
- Στασιμότητα και ολιγωρία: Παρά την αύξηση των εσόδων του δήμου, δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός ή προσπάθεια υλοποίησης νέων έργων.
- Αναποτελεσματική διαχείριση: Οι διαθέσιμοι πόροι διανέμονται με προχειρότητα άτακτα,λανθασμενα σε πολλες περιπτωσεις και χωρίς σαφή προσανατολισμό προς τις ανάγκες των δημοτών ενώ απολύτως τίποτα το καινούριο δεν περιλαμβάνεται.
Για τους λόγους αυτούς, η «Δημοτική Ομάδα Συνεργασίας» ψήφισε μόνο το σκέλος των εσόδων και των επιχορηγήσεων που αφορούν έργα και προμήθειες της προηγούμενης θητείας γιατί για εμάς προτεραιότητα αποτελεί η υλοποίηση ενός ουσιαστικού προγράμματος ανάπτυξης, με σεβασμό στις ανάγκες των πολιτών και των κοινοτήτων.
Επιπλέον, μετά από ένα συμπληρωμένο χρόνο θητείας της νέας δημοτικής αρχής, δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε την παντελή απουσία τοποθετήσεων -ακόμη και σε καίρια θέματα- των μελών της συμπολίτευσης, που πιθανώς θεωρούν ότι η εξουσία ασκείται μόνο μέσω αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ταγκάροντας όσο δυνατόν περισσότερο αριθμό συμβούλων ή φίλων.
Και τέλος, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη συμπεριφορά του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου προς τα μέλη του συνδυασμού μας με τις συνεχείς διακοπές και τη συνακόλουθη παρακώλυση της ομαλής λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου τη δημιουργία εντυπώσεων, ότι η πλευρά μας παρακωλύει το έργο του καθώς και την <<αλλαγή>> του ρόλου του προέδρου σε δήμαρχο, αντιδήμαρχο και δημοτικό σύμβουλο της συμπολίτευσης.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ