Εντονότατο αμερικανικό αλλά και ελληνικό ενδιαφέρον εκδηλώνεται για την εξαγορά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, με τις σχετικές διεργασίες για τον σχηματισμό κοινοπραξιών στις οποίες θα συμμετέχουν τόσο λειτουργοί λιμένων όσο και επενδυτικοί όμιλοι να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Σημαντικό όμως είναι και το ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας. Τις διαδικασίες για την παραχώρηση των τριών λιμένων ξεκίνησε το ΤΑΙΠΕΔ στις 17 Ιουλίου δημοσιεύοντας τη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, και καταληκτική ημερομηνία για την επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι η 2α Οκτωβρίου.
Στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας παραχωρείται το 67% των οργανισμών λιμένων, ενώ στην Καβάλα ο διαγωνισμός αφορά την υποπαραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β». Οι τρεις διαγωνισμοί τρέχουν ταυτόχρονα και προβλέπουν ταυτόσημες προθεσμίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος αλλά και υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε οποιονδήποτε θέλει να αποκτήσει δύο ή και περισσότερα εκ των τριών περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ να μπορεί να το επιχειρήσει.
Ηγουμενίτσα
Για την Ηγουμενίτσα ο διαγωνισμός για την εξαγορά της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του οργανισμού λιμένος ενδέχεται να μετατραπεί σε ιταλογερμανική διελκυστίνδα. Για το λιμάνι (όπως και για αυτό του Ηρακλείου) έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, γνωστός στην Ελλάδα από την ιδιοκτησία των Μινωικών Γραμμών. Αλλωστε είναι ένας από τους μεγαλύτερους χρήστες του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Οπως όμως έχει αποκαλύψει η «Κ», για τον διαγωνισμό ενδιαφέρεται και ο μεγάλος γερμανικός ναυτιλιακός όμιλος Förde Reederei Seetouristik (FRS), o οποίος δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία σε πολλές χώρες, μεταξύ αυτών και στην Αλβανία, και πιθανόν να λειτουργήσει κοινοπρακτικά με συγκεκριμένο ελληνικό επιχειρηματικό σχήμα με το οποίο συνεργάζεται ήδη.
Οι τρεις διαγωνισμοί προκηρύχθηκαν παράλληλα με την ψήφιση από τη Βουλή ρυθμίσεων σχετικών με τη χερσαία ζώνη του λιμένα της Αλεξανδρούπολης και κάποιων άλλων θεμάτων που ξεκαθαρίζουν το καθεστώς που επικρατεί στα λιμάνια. Ειδικότερα, στα μέσα Ιουλίου, οι υπουργοί Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής και Ναυτιλίας Ιω. Πλακιωτάκης ανακοίνωσαν από κοινού τη διευθέτηση χρόνιων ζητημάτων στα 10 περιφερειακά λιμάνια ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η αξιοποίησή τους από το ΤΑΙΠΕΔ.