Εμανουέλε Γκριμάλντι: Τα σχέδια για Ηγουμενίτσα

Share Button

Την πρόθεσή του να διεκδικήσει δυναμικά το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου αλλά και να αναπτύξει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που πέρασε ήδη υπό τον έλεγχό του, σε κόμβο της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Τουρκίας, με «αγωγό» τροφοδοσίας την Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονές της που εκτείνονται πέρα από τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας, υπογραμμίζει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι και πρόεδρος της Παγκόσμιας Ενωσης Εφοπλιστών (ICS) Εμανουέλε Γκριμάλντι.

Ελέγχοντας ένα στόλο με περισσότερα από 130 πλοία που δραστηριοποιούνται τόσο στις επιβατικές μεταφορές όσο και στις μεταφορές οχημάτων, o Ιταλός επιχειρηματίας εξηγεί γιατί θέλει να επεκταθεί στην Ελλάδα, αποτιμά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, που παραμένει βασικό λιμάνι για τις δραστηριότητες μεταφοράς καινούργιων αυτοκινήτων του ομίλου του, διατυπώνει την άποψή του για τους όρους υπό τους οποίους η Επιτροπή Ανταγωνισμού πρέπει να επιτρέψει την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica Group και εξηγεί γιατί στην Ελλάδα η 100% θυγατρική του Μινωικές Γραμμές επικεντρώνεται για την ώρα αποκλειστικά στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής. Οντας βασικός χρήστης πολλών ελληνικών λιμανιών, συμπεριλαμβανομένης της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, έχει καλά λόγια να πει για τη διαχείρισή τους και τις προοπτικές τους, αλλά εντοπίζει και σημαντικές διαφορές μεταξύ αυτών των δύο λιμανιών. Επιβεβαιώνει πως έχει πραγματοποιήσει συνάντηση με τον επικεφαλής ελληνικής ακτοπλοϊκής εταιρείας, αλλά διαψεύδει τα σενάρια περί συνεργασίας καθώς, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, οι ενδονησιωτικές μεταφορές δεν τον ενδιαφέρουν.

– Καταβάλατε 84 εκατομμύρια για το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Ποια είναι τα σχέδιά σας για το λιμάνι που δικαιολογούν μια τέτοια αποτίμηση;

– Κατ’ αρχάς είμαστε ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού. Είναι λογικό λοιπόν να θέλουμε να διασφαλίσουμε τα συμφέροντά μας. Δεύτερον, η Ηγουμενίτσα αποτελεί βασικό κόμβο για τη σύνδεση των Βαλκανίων, και του κομματιού της Τουρκίας που βρίσκεται γεωγραφικά στην Ευρωπαϊκή Ηπειρο, με την Ιταλία και την Κεντρική Ευρώπη. Η αγορά την οποία μπορεί να εξυπηρετήσει δεν απαρτίζεται μόνο από τις ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και τις βουλγαρικές, τις ρουμανικές, τις τουρκικές κ.ο.κ. Τρίτον, με την παράλληλη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας δημιουργείται ένας άξονας που μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά όλη αυτή την αγορά των δεκάδων εκατομμυρίων. Επομένως, βελτιώνοντας περαιτέρω τις υπηρεσίες του λιμανιού και εστιάζοντας σε τρεις πυλώνες, και ειδικότερα στα logistics, στον τουρισμό και στο περιβάλλον, οι προοπτικές βελτίωσης των αποτελεσμάτων του λιμανιού είναι μεγάλες. Η Ηγουμενίτσα είναι ήδη ένα πολύ καλά διαχειριζόμενο λιμάνι το οποίο, εφόσον γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές του. Σε αυτές τις επενδύσεις περιλαμβάνω και την ενεργειακή αυτονόμηση του λιμανιού. Θα πρέπει να παράγουμε το ρεύμα που καταναλώνουμε και μάλιστα από ανανεώσιμες πηγές. Το ζήτημα της αειφορίας είναι για εμάς σημαντικό και θα το προωθήσουμε, όπως κάνουμε και σε άλλα λιμάνια όπου έχουμε παρουσία, όπως για παράδειγμα στην Αμβέρσα ή τη Βαλένθια.

Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι στην «Κ»: Τα σχέδια για Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο-1
Η Ηγουμενίτσα είναι ήδη ένα πολύ καλά διαχειριζόμενο λιμάνι το οποίο, εφόσον γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις, θα μπορέσει να εκμεταλλευθεί πλήρως τις δυνατότητές του, λέει ο κ. Γκριμάλντι.

– Μιλήσατε για τουρισμό. Η Ηγουμενίτσα έχει υπό τον έλεγχό της και τρεις μαρίνες. Θέλετε να μοιραστείτε κάτι περισσότερο για τα σχέδιά σας στον τουρισμό;

– Η σκέψη είναι πως οι μαρίνες πρέπει να παραχωρηθούν σε τρίτο διαχειριστή, ενδεχομένως τοπικό συνεργάτη, που είναι γνώστης αυτού του αντικειμένου και μπορεί να τις αναπτύξει σε σημαντικό κέντρο εσόδων, βοηθώντας παράλληλα την ανάπτυξη του yachting και του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή.

Επιπλέον, ως όμιλος Γκριμάλντι έχουμε τη δυνατότητα να πουλάμε ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών σε άλλα μέρη και το ίδιο θέλουμε να κάνουμε στους υπέροχους προορισμούς της Βορειοδυτικής Ελλάδας.

– Θα θέλατε παρακαλώ να μου σχολιάσετε λίγο περισσότερο αυτό που αναφέρατε για τον Πειραιά και την Cosco; Κι αν το πρόβλημα είναι σημαντικό, θα μπορούσε η Ηγουμενίτσα να λειτουργήσει ανταγωνιστικά ως car terminal;

– Από τότε που ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς πέρασε στον έλεγχο της κινεζικής εταιρείας που αναφέρετε, τα λιμενικά τέλη που πρέπει να καταβάλλουν τα πλοία μας που μεταφέρουν καινούργια αυτοκίνητα απ’ όλο τον κόσμο στο car terminal έχουν διπλασιαστεί. Και έχουν διπλασιαστεί χωρίς να έχουν υπάρξει αντίστοιχου εύρους βελτιώσεις στις παρεχόμενες υπηρεσίες ή τις υποδομές.

Οσον αφορά την Ηγουμενίτσα, δεν θα μπορούσε να υποκαταστήσει πλήρως τις δραστηριότητές μας στον Πειραιά διότι απλούστατα δεν υπάρχει επαρκής χώρος για τα φορτία που μεταφέρουμε. Ενδεχομένως η Ηγουμενίτσα θα μπορούσε να προσελκύσει κάποια φορτία που μεταφέρονται από την Ανω Αδριατική. Θα τα δούμε αυτά στο μέλλον.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *