Από τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά και από τις επαφές μας με τους αρμοδίους, πληροφορούμαστε ότι το τελευταίο διάστημα υπάρχει έντονη κινητικότητα στο ζήτημα του επανακαθορισμού της χερσαίας ζώνης του Λιμένα Ηγουμενίτσας, μέσω της ψήφισης σχετικής τροπολογίας. Μαθαίνουμε ακόμη, ότι η τελευταία εκδοχή που «παπαγαλίζεται» για να διερευνηθούν τυχόν αντιδράσεις, είναι ότι στον ΟΛΗΓ παραμένουν ο χώρος του λιμανιού Ηγουμενίτσας (διεθνής και εσωτερικός μέχρι το παλαιό Τελωνείο), οι χώροι που προορίζονται για την κατασκευή της Μαρίνας Ηγουμενίτσας, (γηπεδάκια Τένις και ΤΕΙ)καθώς επίσης τα αλιευτικά καταφύγια Πλαταριάς και Σαγιάδας και τέλος το καταφύγιο σκαφών αναψυχής Συβότων.
Τα υπόλοιπα τμήματα της χερσαίας ζώνης, ήτοι από τη στροφή του Δρεπάνου έως το Μακρυγιάλι θα αποτελούν δημόσια περιουσία ( Κτηματική Υπηρεσία ) και σε μια προσπάθεια «να χρυσωθεί το χάπι» και να μειωθούν οι αντιδράσεις των πολιτών, η διαχείρισή τους θα περάσει στο Δήμο Ηγουμενίτσας, ο οποίος θα έχει την ευθύνη για τη συντήρηση, καθαριότητα, χορήγηση αδειών σε επαγγελματίες, εποπτείας λειτουργίας καταστημάτων κ.α.
Με άλλα λόγια… ο ΟΛΗγ σήμερα και κατά συνέπεια ο αγοραστής αύριο, θα κατέχουν το παραλιακό μέτωπο της πόλης από τις εγκαταστάσεις των Τσιμέντων έως το παλαιό Τελωνείο, τον απαιτούμενο χώρο για την κατασκευή Μαρίνας από τα γηπεδάκια του Τέννις έως και τα ΤΕΙ, αφήνοντας μια λωρίδα παραλιακού μετώπου για τους πολίτες, την περιοχή του ΠΑΝΘΕΟΝ και το λιμανάκι έως τα Τένις. Φαίνεται από το σχεδιασμό τους, ότι μπορεί να μας «επιτρέψουν» να κάνουμε μπάνιο στο Δρέπανο και το Μακρυγιάλι, με τους όρους που προαναφέραμε.
Ο αγοραστής αύριο βέβαια θα έχει και τα τμήματα «φιλέτα» που αφορούν την Μαρίνα Ηγουμενίτσας, τα αλιευτικά καταφύγια Πλαταριάς και Σαγιάδας και το τουριστικό καταφύγιο Συβότων.
Γιατί να γίνει όμως αυτό, αφού ο ΟΛΗΓ έχει ως κύρια και βασική δραστηριότητα τη λειτουργία επιβατικού και εμπορικού λιμανιού και περιθωριακά ασχολείται με αλιευτικά ή τουριστικά καταφύγια, πέραν των δράσεων ανάπτυξης και συντήρησης υποδομών; Ακόμη είναι γνωστό, ότι οι εταιρείες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό, ασχολούνται αποκλειστικά με τη διαχείριση – λειτουργία τερματικών σταθμών, με την εφοδιαστική αλυσίδα, με τη ναυτιλία και τους εμπορικούς λιμένες. Γιατί παραχωρούνται τα αλιευτικά και τουριστικά καταφύγια;
Η τουριστική και αλιευτική ανάπτυξη, αποτελούν σαφώς υποθέσεις τοπικού ενδιαφέροντος και η άσκηση των σχετικών πολιτικών, ανήκει στην τοπική αυτοδιοίκηση και όχι σε ιδιώτες. Η εξέλιξη αυτή, οφείλεται αποκλειστικά στην αδράνεια του Δήμου Ηγουμενίτσας, που υποστηρίζει στα λόγια, ότι διεκδικεί το συγκεκριμένο τμήμα της χερσαίας ζώνης, χωρίς όμως να έχει σχέδιο αξιοποίησης για την «επόμενη μέρα», ώστε να πειστούν αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις ότι η παραχώρησή της στο Δήμο θα έχει αναπτυξιακά αποτελέσματα.
Η αδράνεια της Δημοτικής Αρχής καταδεικνύεται από τα ακόλουθα:
α) Δεν ζήτησε ποτέ την απεξάρτηση των καταφυγίων σκαφών Πλαταριάς, Συβότων και Σαγιάδας από τον λιμένα Ηγουμενίτσας και την κατάταξή τους στην κατηγορία λιμανιών τοπικής σημασίας;
β) Δεν προχώρησε ποτέ στην εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για την ίδρυση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου διαδημοτικού χαρακτήρα (ώστε να συμπεριληφθεί και η Σαγιάδα) σύμφωνα με το άρθρο 244 του Δημοτικού Κώδικα και του άρθρου 28 του Ν. 2738/ 1999, για να μπορέσει να λειτουργήσει τα καταφύγια σκαφών Συβότων, Πλαταριάς και Σαγιάδας και μελλοντικά τη μαρίνα Ηγουμενίτσας.
Χωρίς τουλάχιστον αυτά τα προαπαιτούμενα πήγε στη διαπραγμάτευση κυριολεκτικά «ξυπόλητος στα αγκάθια». Με αποτέλεσμα να χρεωθεί τη διαχείριση και συντήρηση σημαντικού μέρους της αποχαρακτηρισμένης χερσαίας ζώνης, χωρίς τη δυνατότητα αξιοποίησης των πλέον σημαντικών και δυναμικών τμημάτων της που είναι η Μαρίνα και τα καταφύγια σκαφών.
Συνεπώς, η Ηγουμενίτσα θα είναι η μοναδική περίπτωση στα χρονικά, όπου η υποστήριξη της τουριστικής ανάπτυξης και της αλιευτικής παραγωγής της περιοχής, δεν θα είναι αρμοδιότητα του κράτους ή της αυτοδιοίκησης, αλλά ιδιωτών. Ο δε Δήμος Ηγουμενίτσας θα επιβαρυνθεί με το κόστος συντήρησης, καθαριότητας και εν γένει λειτουργίας των παραλίων, κάτι που σύμφωνα με την προσφιλή τακτική του Δημάρχου, θα επιφέρει και νέες αυξήσεις στα δημοτικά τέλη.
Φαίνεται λοιπόν, ότι συνεχίζεται η υποτακτική συμπεριφορά της Δημοτικής Αρχής έναντι των προθέσεων της κυβέρνησης σε όλα τα θέματα, αδιαφορώντας για τα συμφέροντα των δημοτών ως όφειλαν να κάνουν.
Το χείριστο όλων βέβαια είναι, ότι «εντέλλονται» να παρουσιάσουν στους πολίτες, το ότι μας δίνετε η δυνατότητα να κολυμπήσουμε το καλοκαίρι στο Δρέπανο, είναι νίκη και δικαίωση της επιθυμίας των πολιτών. Πιθανόν οι αποφάσεις τους, να συμπέσουν με την Κυριακή των Βαΐων, για να έχει συνέπεια η έκφραση « μετά βαΐων και κλάδων»…!
Εμείς ως Δημοτική παράταξη παραμένουμε σταθεροί στις απόψεις μας, ήτοι από το ρέμα Λάκκας ( πορθμείο Κέρκυρας ) έως τη Μαρίνα και από την Μαρίνα έως το Μακρυγυάλι όπως και τα αλιευτικά καταφύγια Συβότων – Πλαταριάς καθώς και το Τουριστικό καταφύγιο Συβότων.
Τα παραπάνω έχουν εκφραστεί επανειλημμένα στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Με αυτές πορευόμαστε και για αυτές θα απολογηθούμε στους συμπολίτες μας.