Ιονία Οδός: Τα χρόνια κατασκευής, οι ασφυκτικές προθεσμίες και τα προβλήματα

Share Button

ionia odosΛίγοι μήνες απέμειναν για να φτάσουμε στο τέλος Μαρτίου όταν οι 4 υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομοι θα πρέπει να λειτουργήσουν έστω και με ελλείψεις.

Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ξεπεραστούν ακόμα σημαντικές δυσκολίες σε σχέση με τις εργασίες που απαιτούνται. Θέματα με απαλλοτριώσεις, λίγα ακόμα εξακολουθούμε να έχουμε σε Ολυμπία και Ιόνια Οδό.

Ποιος είναι όμως ο πραγματικός χρόνος που τα έργα δουλεύονται από τις κοινοπραξίες κατασκευής; Το θέμα της συνολικής προόδου αποτελεί παράγοντα ανησυχίας για την έγκαιρη ολοκλήρωση των 4 αξόνων που παραμένουν υπό κατασκευή εδώ και 8 χρόνια, τα οποία όμως είναι πλασματικά.

Από αυτά τα 3 χρόνια ήταν παγωμένα τα έργα ενώ στο διάστημα πριν και στο διάστημα μετά (πρίν το 2011 και μετά το 2014) υπήρξαν μεγάλες περίοδοι όπου στην πραγματικότητα τα έργα δεν προχωρούσαν για διάφορους λόγους.

Aπό το 2014 και μετά στην Ιόνια Οδό συνεχίστηκαν τα προβλήματα των απαλλοτριώσεων, ξεκίνησε η σήραγγα Κλόκοβα 6 χρόνια μετά τα πρώτα έργα.

Τα σκαμπανεβάσματα αυτά έφερναν κάθε φορά και μεγάλα προβλήματα στην ύπαρξη των έργων. Απολύσεις-επαναπροσλήψεις, χρηματοδότηση και μπλοκάρισμα, αβεβαιότητα και ελπίδα εναλλάσονται με μεγάλη ταχύτητα στα έργα των οδικών αξόνων που από πάρτι ανάπτυξης έγιναν αγχωτικοί αγώνες ενάντια στην υπομονή της κοινωνίας και την κρίση.

Τώρα βρισκόμαστε μπροστά από μία νέα διπλή πρόκληση. Η πρώτη έχει να κάνει με το χρηματοδοτικο καθώς τα έργα παραχώρησης επιβαρύνουν το χρέος της χώρας και αυτό σημαίνει όσο κατασκευάζονται, προβλήματα.

Το δεύτερο είναι η ημερομηνίες ολοκλήρωσης όπως τις έχουν θέσει οι Βρυξέλλες και πλέον τα πράγματα είναι ασφυκτικά. Σε περίπου 10 μήνες θα πρέπει να έχουμε έστω λειτουργικούς αυτοκινητόδρομους. Αυτό είναι εφικτό;

Εδώ το διακύβευμα είναι πολύ μεγάλο και κανένας μάλλον δεν θα θέλει να ρισκάρει μία τέτοια κακή εξέλιξη. Σαν back up plan έχουμε και την προθεσμία του Αυγούστου 2017 που θα είναι και η τελική, θα πρέπει όμως να θυμόμαστε πως σε ένα με τόσο μεγάλη έκταση μικροθεματάκια προφανώς θα προσπεραστούν μπροστά στη μεγάλη εικόνα.

Στην Ιόνια Οδό θα εξαιρεθούν τα πρώτα χιλιόμετρα που συνδέονται με την Σήραγγα Κλόκοβας και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τον Μάρτιο το τμήμα από το Μεσολόγγι μέχρι τα Ιωάννινα με ελλείψεις στο τμήμα Άρτα-Ιώαννινα. Αν ξετρυπηθεί η Κλόκοβα μέσα στο καλοκαίρι τότε θα κλειδώσει και η λειτουργία των πρώτων χιλιομέτρων τον Αύγουστο του 2017.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να επισημανθεί η ανάγκη κανονικής ροής της χρηματοδότησης καθώς σε άλλη περίπτωση θα έχουμε νέες -ανεπιθύμητες- καθυστερήσεις.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *