Για την μερική αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης των οχημάτων στο κέντρο της Ηγουμενίτσας, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε την έναρξη των διαδικασιών για τη λειτουργία του χώρου στάθμευσης έναντι του Ι.Ν. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, ως χώρου ελεγχόμενης στάθμευσης με κλιμακούμενο αντίτιμο ανάλογα με το χρόνο στάθμευσης (χαμηλό τίμημα για ορισμένες ώρες και αύξηση για περισσότερες). Με τον τρόπο αυτό ο συγκεκριμένος χώρος στάθμευσης θα χρησιμοποιείται από τους ολιγόωρους επισκέπτες της πόλης (οι οποίοι είναι αυτοί που ταλαιπωρούνται περισσότερο από κάθε άλλο, αλλά ταυτόχρονα συμβάλουν τα μέγιστα στη δημιουργία του κυκλοφοριακού προβλήματος), με εναλλαγές των σταθμευμένων οχημάτων. Τις ακριβείς προϋποθέσεις της λειτουργίας θα αποφασίσει η Δημοτική Επιτροπή, η οποία θα καταρτίσει και τους αναλυτικούς και δεσμευτικούς όρους της πλειοδοτικής δημοπρασίας, για την ανάδειξη του παραχωρησιούχου λειτουργίας του χώρου. Επειδή η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα, κρίθηκε σκόπιμο να ξεκινήσουν οι ενέργειες, προκειμένου η εφαρμογή του μέτρου να συμπέσει με την υλοποίηση του γενικότερου σχεδίου αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος και του προβλήματος έλλειψης χώρων στάθμευσης.
Για την διασφάλιση περισσότερων θέσεων ελεύθερης στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή, δημιουργούνται οργανωμένοι χώροι, κυρίως για μακροχρόνια χρήση από κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, καθώς και από επισκέπτες που επιθυμούν τη μακροχρόνια στάθμευση, σε δημόσιους χώρους όπως π.χ. στο χώρο δίπλα στο Εθνικό Στάδιο, σε προαύλια σχολικών μονάδων (αυστηρά κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου όταν τα σχολεία είναι κλειστά) ή σε χώρους που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα και χρησιμοποιούνται ήδη άτυπα για στάθμευση.
Τα προαναφερόμενα μέτρα λαμβάνονται στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμού για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Τα μέτρα που θα εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους είναι:
- Σηματοδότηση εναλλακτικών διαδρομών για τη διαμπερή κίνηση οχημάτων από νότο προς βορρά και το αντίθετο, με σκοπό την αποσυμφόρηση των βασικών οδών του αστικού δικτύου (Κύπρου, λεωφόρος Εθνικής Αντίστασης, παραλιακή λεωφόρος).
- Εντατικοποίηση των ελέγχων στάσης και στάθμευσης οχημάτων στην οδό Κύπρου για να διασφαλιστεί ότι η κίνηση θα διεξάγεται σε συνεχή μονή ροή, από νότο προς βορρά. Επίσης, δημιουργία διακριτών χώρων στάθμευσης για ανεφοδιασμό καταστημάτων, ΑΜΕΑ και μοτοποδήλατα, καθώς και σήμανση στο έδαφος των επιτρεπόμενων χώρων στάθμευσης, τόσο στην οδό Κύπρου, όσο και στη λεωφόρο Εθνικής Αντίστασης, αλλά και στην παραλιακή λεωφόρο.
- Διασφάλιση της λειτουργίας δύο λωρίδων κυκλοφορίας στην παραλιακή λεωφόρο με την απαγόρευση στάθμευσης όπου αυτό απαιτείται ή τουλάχιστον η εξασφάλιση σταθερής ροής σε σημασμένη στο έδαφος λωρίδας κίνησης αυτοκινήτων.
- Υποβολή πρότασης προς το ΚΤΕΛ για τη δρομολόγηση κυκλικής λεωφορειακής γραμμής που θα ενώνει την περιοχή του Δικαστικού Μεγάρου με την περιοχή του Εθνικού Σταδίου, για την εξυπηρέτηση όσων οδηγών σταθμεύουν τα οχήματά τους στους χώρους στάθμευσης των προαναφερόμενων περιοχών.
- Για την αντιμετώπιση της συμφόρησης που παρατηρείται στην είσοδο του χώρου στάθμευσης του ΟΛΗΓ, προτείνεται η διακοπή της κυκλοφορίας στον κάθετο δρόμο που ενώνει την λεωφόρο Εθνικής Αντίστασης με την νέα παραλιακή οδό, στη διασταύρωση της οδού 8ηςΔεκεμβρίου.
Φυσικά, οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στάθμευσης και κυκλοφορίας θα ενταθούν στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης εφαρμογής των σχεδίων αστικής ανάπτυξης και κινητικότητας, με προτεραιότητα τη δημιουργία και νέων χώρων στάθμευσης, όπως π.χ. του χώρου στην οδό Σελλών.