Γίνεται στο ποδόσφαιρο να παίζουμε με δικούς μας κανόνες; Στο football3 ναι!

Share Button

To 2024 αποτέλεσε την χρονιά που θα έβλεπα το ποδόσφαιρο αλλιώς…Μέσα από το πρόγραμμα DIALECT3 της ActionAid, σε συνεργασία με το τμήμα φυσικής αγωγής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καταφέραμε να εισάγουμε μια νέα ενδιαφέρουσα μεθοδολογία στο μάθημα της φυσικής αγωγής.

Το football3 είναι μια μεθοδολογία που δεν αφορά μόνο τη φυσική κατάσταση αλλά και την κοινωνική και συναισθηματική διαπαιδαγώγηση των μαθητών και των μαθητριών. Οι κανόνες, εκτός από την σύνθεση των ομάδων, που είναι υποχρεωτικά  μεικτές, έχουν μια πολύ σημαντική διαφορά σε σχέση με το παραδοσιακό ποδόσφαιρο:

Τους κανόνες τους ορίζουν οι παίκτες και οι παίκτριες που συμμετέχουν μέσα από συζήτηση πριν το παιχνίδι, ενώ μετά το τέλος του παιχνιδιού αξιολογούν τα αποτελέσματα.

Στην αρχή της εφαρμογής του football3 υπήρχαν πολλές αντιδράσεις, κυρίως αγοριών, σχετικά με την υποχρεωτική συμμετοχή κοριτσιών, την αλλαγή κατοχής της μπάλας από τουλάχιστον 3 παίκτες και των κανόνων καλής συμπεριφοράς προς την ομάδα και τον αντίπαλο. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ακούσαμε από τα κορίτσια: «Αφού δεν μας θέλουν γιατί να μην παίξουμε βόλεϊ που μας αρέσει;» και από τα αγόρια «Μα καλά! Πως θα παίξω στην ίδια ομάδα με κορίτσια;», «Τι λέτε κυρία… παίζεται ποδόσφαιρο χωρίς βρισιές και ανταγωνισμό;» ,«Mα αφού εγώ και ο Μήτσος είμαστε οι καλύτεροι, γιατί να δίνουμε πάσες;»

Με το πέρασμα της σχολικής χρονιάς και την εφαρμογή της μεθοδολογίας εβδομαδιαίως, η συμπερίληψη μπήκε στο επίκεντρο ενώ οδήγησε στην σταδιακή αποδοχή και κατανόηση της σημασίας των  «περίεργων κανόνων» από τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Το πρόγραμμα έκλεισε στο τέλος της χρονιάς με ένα τουρνουά που διεξήχθη στο γήπεδο ποδοσφαίρου Ηγουμενίτσας, όπου συμμετείχε τουλάχιστον με ένα τμήμα το κάθε σχολείο της περιοχής. Οι αξίες που χαρακτήρισαν το τουρνουά, όπως ο αλληλοσεβασμός, η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση, η κατανόηση, η αποδοχή, και η συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών, έδωσαν μεγαλύτερη ικανοποίηση από τη νίκη.

Μέσα από παρόμοιες δράσεις, ως εκπαιδευτικός, είμαι σίγουρη πως όσοι και όσες συμμετέχουν θα μάθουν να εφαρμόζουν τις παραπάνω αξίες και στην προσωπική τους ζωή, απέχοντας από περιστατικά οπαδικού φανατισμού στα γήπεδα, αποτελώντας παράδειγμα σωστού αθλητικού πνεύματος.

Ελένη Αδαμίδου απο 3o Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *