180 Εκατομμύρια για… Μακέτες 1,6 Εκατομμύρια που Δεν Βρίσκονται:

Share Button

του Σωτήρη Γιάκη

Είναι σχεδόν ειρωνικό, για να μην πούμε τραγελαφικό, να βλέπεις τον τοπικό βουλευτή Βασίλη Γιόγιακα να φωτογραφίζεται χαμογελαστός με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εγνατία Α.Ε., ανακοινώνοντας σχέδια για νέα έργα-μαμούθ αξίας 180 εκατομμυρίων ευρώ, την ίδια στιγμή που η βόρεια είσοδος της Ηγουμενίτσας – ένα έργο στρατηγικής σημασίας – παραμένει ημιτελές και εγκαταλελειμμένο για μόλις 1,6 εκατομμύρια ευρώ!

Και εκεί που θα περίμενε κανείς να υπάρξει μια έμπρακτη προσπάθεια για την ολοκλήρωση ενός έργου που έχει ταλαιπωρήσει για χρόνια ολόκληρη την πόλη και την ευρύτερη περιοχή, παρακολουθούμε μια πολιτική ηγεσία να πανηγυρίζει για νέες επενδύσεις σε οδικά έργα, λες και το ανείπωτο χάος της βόρειας εισόδου είναι απλώς μια λεπτομέρεια που μπορεί να αγνοηθεί. Αλλά δεν σταματάμε εδώ.

Το Σκηνικό του Εμπαιγμού

Η σύμβαση για την κατασκευή της βόρειας εισόδου της Ηγουμενίτσας λύεται αυτόματα, επειδή οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί προς τον εργολάβο, συνολικού ύψους 1,6 εκατομμυρίων ευρώ, έμειναν στον αέρα. Και τι κάνει η Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας Ηπείρου, υπό την ηγεσία του Θωμά Πιτούλη και του καθοδηγητή της, Αλέκου Καχριμάνη; Εγκρίνει απευθείας αναθέσεις εκατομμυρίων ευρώ για έργα πρασίνου, για να σβήνει τα… φωτα και διάφορα άλλα που βαφτίζονται «κατεπείγοντα έργα»! Μέσα στο 2024 μόνο, έχουν ήδη υπογραφεί 47 απευθείας αναθέσεις για υπηρεσίες πρασίνου αξίας 1 εκατομμυρίου ευρώ και 8,7 εκατομμύρια ευρώ για διάφορα «κατεπείγοντα έργα», ενώ η βόρεια είσοδος παραμένει σε κατάσταση αδιεξόδου​.

Αλήθεια, πώς να το εκλάβει αυτό ο πολίτης της Ηγουμενίτσας, που καθημερινά αντιμετωπίζει μια ημιτελή και επικίνδυνη οδική είσοδο στην πόλη; Ένα έργο που έχει ολοκληρωθεί κατά 85%, αλλά μένει στάσιμο λόγω… γραφειοκρατικών και χρηματοδοτικών εκκρεμοτήτων; Είναι προσβολή και παραλογισμός ταυτόχρονα.

Η Ευθύνη του Θωμά Πιτούλη: Το Σύμπτωμα μιας Λάθος Πολιτικής Διαχείρισης

Ο Θωμάς Πιτούλης, ο οποίος κατέχει το τιμόνι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για αυτήν την κατάσταση. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, όφειλε να  επιλύσει τα προβλήματα που δημιουργούσαν εμπόδια στην ολοκλήρωση του έργου.  Γιατί δεν το έκανε; Μόνο εκείνος ξέρει την απάντηση… Μιας και όσες φορές ερωτήθηκε είτε στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας, είτε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ουδέποτε εξήγησε γιατί καθυστερούν οι πληρωμές στον ανάδοχο του έργου…

Η ανεπάρκεια στη διαχείριση των απαλλοτριώσεων, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές και η ανεπαρκής επίβλεψη της πορείας του έργου κατέληξαν σε μια αυτοδίκαιη λύση της σύμβασης από τον ανάδοχο, αφήνοντας την πόλη κυριολεκτικά στον αέρα. Τι σημαίνει αυτό για τον πολίτη; Οδηγείται μέσα από ένα έργο «φάντασμα», επικίνδυνο και δυσλειτουργικό, που υποτίθεται ότι θα έλυνε τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής και θα αναβάθμιζε την οδική ασφάλεια​.

Ο Γιόγιακας και τα… Μεγαλόπνοα Σχέδια: Όταν οι Φωτογραφίες Λένε Ψέματα

Από την άλλη πλευρά, ο Βασίλης Γιόγιακας, ο «άνθρωπος του λαού» που προσπαθεί να διατηρήσει μια εικόνα πολιτικής δύναμης και δράσης, επιλέγει να φωτογραφίζεται ανακοινώνοντας έργα ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εγνατία Α.Ε., την ίδια στιγμή που οι πολίτες της Ηγουμενίτσας ζουν την καθημερινότητα της ατέλειωτης αναμονής για την ολοκλήρωση της βόρειας εισόδου.

Μήπως είναι καλύτερα να «λύσει» το πρόβλημα της βόρειας εισόδου πριν ανακοινώνει μεγαλόπνοα έργα; Πώς είναι δυνατόν να υποστηρίζει νέες υποδομές, όταν οι υπάρχουσες παραμένουν στο έλεος της αναποτελεσματικότητας; Δεν είναι μόνο εμπαιγμός. Είναι ένα επικοινωνιακό παιχνίδι που εξοργίζει τους πολίτες και υπονομεύει τη σοβαρότητα της πολιτικής ηγεσίας​.

Όταν η Σιωπή της Παράταξης Νταή Γίνεται Ξεκάθαρη Συνενοχή

Η παράταξη του Παναγιώτη Νταή, που κάποτε υποσχόταν αλλαγές και αναβάθμιση της Ηγουμενίτσας, πλέον μοιάζει να έχει μετατραπεί σε «αόρατη δύναμη» — και όχι με την καλή έννοια. Σαν να έχει χάσει τη φωνή της, παρακολουθεί, τους τελευταίους μήνες, τις εξελίξεις σιωπηλά, χωρίς να παίρνει θέση ή να αναλαμβάνει δράση για το φιάσκο της βόρειας εισόδου της πόλης. Ενώ οι πολίτες ταλαιπωρούνται και το έργο έχει κολλήσει, η παράταξη επιλέγει να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: να παραμένει αμέτοχη και άφωνη.

Η σιωπή της, όμως, δεν είναι απλώς ενοχλητική· είναι επικίνδυνη και ανεύθυνη. Αντί να ασκήσει πιέσεις για να λυθεί το πρόβλημα και να στηρίξει τους πολίτες που την εμπιστεύτηκαν, αρκείται στον ρόλο του άβουλου παρατηρητή. Και τελικά, κανείς δεν ξέρει αν αυτή η αδράνεια είναι αποτέλεσμα πολιτικής ανεπάρκειας ή σκοπιμότητας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πόλη πληρώνει το τίμημα — και το έργο παραμένει στον αέρα

 

Προτάσεις… Άνευ Περιεχομένου

Η Περιφέρεια Ηπείρου οφείλει άμεσα να δώσει λύση στο πρόβλημα της βόρειας εισόδου. Ας αφήσουν κατά μέρος τα «εγκαίνια» σε έργα-μακέτες και ας φροντίσουν να πληρωθεί ο εργολάβος, να ολοκληρωθούν οι κυκλικοί κόμβοι και να διευθετηθούν οι απαλλοτριώσεις. Κάθε ημέρα καθυστέρησης είναι μια ημέρα ταλαιπωρίας για τους πολίτες, μια ημέρα επικινδυνότητας για τους οδηγούς και μια ημέρα απαξίωσης της πολιτικής εξουσίας στα μάτια των ψηφοφόρων.

Ας γίνει σαφές: Οι πολίτες δεν θέλουν άλλες φωτογραφίες και επικοινωνιακά τρικ. Θέλουν έργα, λύσεις και απαντήσεις. Και οι κ.κ. Καχριμάνης, Πιτούλης και Γιόγιακας θα πρέπει να αντιληφθούν ότι η κοινωνία της Θεσπρωτίας δεν είναι διατεθειμένη να δεχθεί άλλον εμπαιγμό. Το φιάσκο της βόρειας εισόδου είναι ένα σύμπτωμα της πολιτικής υποκρισίας και αδιαφορίας που επικρατεί εδώ και χρόνια. Αν δεν μπορούν να λύσουν ένα έργο 1,6 εκατομμυρίων ευρώ, πώς θα ολοκληρώσουν τα μεγαλόπνοα σχέδια των 180 εκατομμυρίων; Η απάντηση είναι προφανής, αλλά ας την δώσουν οι ίδιοι με τις πράξεις τους, αν μπορούν…

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *